27 Ekim 2013 Pazar

Mirza'nın Ebru Çalışması

Mirza beyimizin geçen sene yaptığı ebruyu sizinle paylaşmak istedim. Sene sonu sergisinde sergilenecekti ve benden bu çalışmayı çerçeveletmemi istedi oğlumun öğretmeni. Bende çerçeveçileri dolaştım ama  hoşuma gitmedi hiçbiri. Dedim oğlum 4 buçuk yaşında bunu yapmış bu kadar uğraşmış çerçevesi de benden olsun dedim. Ve tabi yine eskitme bir çerçeve yaptım.

 

Çerçevenin değişimi

Kelebekli olan her şeye bayıldığımdan gördüğüm bu tablo aldım , yazık dedim kelebekleri öldürmüşler.
Ben baya acıyınca kelebeklere dükkan sahibi abla dedi zaten bunların ömrü çok kısa. O kadar üzülme demeye getirdi yani. Neyse eve geldim kelebeklere bayılmıştım ama çerçeve çok basit gelmişti bana. Bende beyaza boyadım ve üstünden bronz parmak yaldızla geçtim sonuç bu.
Ben bu halini daha çok beğendim. Sizin de beğenmediğiniz çerçeveniz varsa bu yöntemle değiştirebilirsiniz.

23 Ekim 2013 Çarşamba

evdekini degerlendirme

Çok sevdiğim hediye bir vazonun cam kısmını yanlışlıkla kırınca atmaya kıyamadım rengi de biraz solmuştu yeniden boyadım caddence boyalarıyla evimde işlevini vazo değilde şemsiyelik olarak değiştirdim. İlk hali ne yazıkki yok, son haliyle karşınızda. Evde fazladan bir şey bulundurmayı hiç sevmem ama atmaya kıyamadığım şeyler bi şekilde bana ilham veriyo ve işime yarıyo... Sizede öneririm atmadan önce bi düşünün başka bunu nasıl değerlendirebilirim diye..
 

Eskitme beyaz raf



Evet daha öncede bahsetmiştim rafım çoktan bitti ve Mirzanın odasında yerini aldı. Her türlü rafı çok seviyorum ve birkaç tane daha yapmak istiyorum fakat ham maddesini bulmakta zorlanıyorum. Rafı eskitme yapmak için mum tekniğini kullanmadım beyaz renge boyadım ve kenarlarını zımparaladım alttan ahşabın kendi rengi çıktı. Resimde çok belli olmuyo ama basit bir eskitme obje oldu en sonunda da yarı mat sprey vernikle vernikledim. Daha fazla bilgi almak için bana ulaşabilirsiniz...

22 Ekim 2013 Salı

pimpirikli annelere

Anne olmak beni iki kat daha pimpirikli yaptı diyebilirim. Çoçuğumun odasında gece lambasını fişe takılı bırakamıyorum yanar diye. Bizde sensörlü ışık aldık mıknatıslı duvara yapışıyo istediğin yere götürebiliyorsun ve pille çalışıyo. Yatağın tam karşısındaki duvara Mirzayı görebilecek yere taktık. Hareket halinde ışık yanıyor gece kalktığında çoktan ışığı yanmış oluyor ve korkmuyor. Bu cihazı hollerde de kullanabilirsiniz. Odalara giderken mecbur ışıkları yakmak zorunda kalıyoruz her defasında yada evin iç merdivenlerinde de olabilir çok işe yarıyo. Tekzenden 30 TL fiyata almıştık. Belki işinize yarar diye paylaştım.


 

21 Ekim 2013 Pazartesi

SEHPA YENİLEME

Ne yazık ki kullandığımız eşyalar zaman geçtikçe ilk günki yeniliğini koruyamıyor. Hele evde çocuk varsa durum daha da vahim. Benim siyah sehpamı Mirza sağolsun hertarafını çiziklerle doldurdu yeri geldi üstüne bindi odalar arası taşıt yaptı. Yeri geldi kalemlerle çizikler yaptı. Eeeee bende atmaktansa boyayayım dedim sonuç kötü olursa atarım diye düşündüm boya aldım (cadence akrilik ahşap boyası bir tane yetti) ilk renk çilek kırmızısıydı boyadım beğenmedim sonraki renk zümrüt yeşili onuda beğenmedim en sonunda bu renge karar verdim. oooo okadar değişiklik yaptım bari tekerleklerini çıkartayım farklı kullanayım değince sonuç bu oldu. Bu arada tekerleklerin vidasını söküp  istediğim yere vidayi sertçe bastırdım tornavidaladım hemen delindi zor bir iş değilmiş kimseye, başka hiç bir şeye ihtiyacınız yok. Ne yazık ki sehpam yine darbeler aldı bende yine boyıcam  daha sonra sizinle paylaşırım. Daha fazla bilgi almak isteyen bana ulaşabilir.


 
 

ANAHTARLIK KARI-KOCA


Evimin anahtarlığı bu anahtarlık üzerinde o kadar renk denemesi yaptım ki en sonunda sonuç bu. Ben eşimi eşimde beni düşünüyo gibi de yaptım tam oldu. Sizde yapabilirsiniz ham maddesini benden tedarik edebilirsiniz. Hobi dükkanlarında satılan ahşap akrilik boya alın birde fırça başlayın boyamaya çok zevkli bir iş sonra bir bakmışsınız ev rengarenk objelerle dolmuş..

19 Ekim 2013 Cumartesi

Duvar tabakları

Kuşlu tabağımdan sonra çiçekli bir tabak daha yaptım. Bu tabaklardan çok farklı desenlerde de yapmayı düşünüyorum. hobimsendedukkan.blogspot.com
 
 
 
 

16 Ekim 2013 Çarşamba

ŞALIM ÖRTÜ OLURSA.............

Eşyayı Çok Amaçlı Kullanmak fazlasıyla yaygın, bizde bu modaya uyup ŞALLARI ÖRTÜ niyetine evde kullandık. Bu güzel sırt şalını özel günlerde sırtıma alıp kıyafetimi tamamlarken diğer günlerde de evimin örtüsü olarak kullanıyorum. Eeee bayanlar devir ekonomi devri. Değişik örtü arayanlar şal eşarp satan dükkanlara bakabilirsiniz, hem daha hesaplı oluyo hemde çok renk seçeneği var.








13 Ekim 2013 Pazar

Evimin bayramlığı

Malum bayram öncesi alınacaklar bitmez. Bizde ailece çarşıya çıktık kıyafet işini hallettik sıra hediyelere geldi. Girdiğimiz dükkanda bu ferforje dergiliği görünce dayanamadım hemen aldım. Zaten arıyodum uzun zamandır, deri olanlardan var her yerde iyiki de almamışım.
 
 

Seramik Boyama Saat

Evimin en güzel objelerinden biri. Eeeee kendi elemeğim olunca daha da bir kıymetli oluyo tabii. Saati boyaman neredeyse 1 günümü aldı diyebilirim. Ama sonuçtan memnun kalınca uğraştığıma değdi dedim. Hemen astım duvara baya bir zaman bakıştık onla.... Hala daha ara ara bakışmaktayız:)

Çiçekli Kutu (Evdekini değerlendir )




 
 
 
 Annem bana her geldiğinde muhakkak bir şeyler alır özelliklede mutfak araç gereçleri. Gördüğünüz yeşil kabın mor renginden almıştı farklı bir maldandı ama ben çok gelmeden onu çatlattım yanlışlıkla sonra atmaya da kıyamadım eeee malum annem (kayınvalidem) getirmişti bana. Bende evde ki parça kumaşlarla onu kapladım. Silikon tabancasıyla çok kolay oldu. İçini çekmeyi unutmuşum ama. Üstü içinde kabı kaplamadan ters çevirip kartona çıkardım ve kestim. Sonrada mor renkli  kumaşı kare kestim hiç dikiş yapmadan bohça bağlar gibi çapraz kenarları bağladım. Ama süssüz olmaz dedim bide boncuk diktim. Altını yapmak 5 dk üstünü 10 dk ama boncukları dikmem baya zamanımı aldı. Sonra annemden tam notu da ben aldım.

12 Ekim 2013 Cumartesi

Kelebekli tablo

Düşündüm ve tespit ettim  ben baya seviyormuşum kelebekleri. Evimin her odasında hatta banyoda bile kelebek figürlü bir şey var. Şimdi yayınladığımda onlardan biri. Çok severek aldığım çerçeveyi hemen bir resim yerleştireyim dedim. Sonra hep bizim resimler olmaz başka bir şey olsun istedim. Yayınladığım kelebek dekopajı A5 ebatında küçülttürdüm ve en sevdiğim 4 kelebeği kesip monteledim. Eşim duymasın ama o kız olan kelebeğin bakışlarından biraz tırsıyo.....




10 Ekim 2013 Perşembe

Bakın MİRZA ne demiş

Bir yaz akşam üstü Karadeniz'in en güzel sahil ilçelerinden birinde Mirza ve babası gezmektedir. Babası Mirzaya :''Hadi gel oğlum sahile gidip güneşin batışını izleyelim''der.
Mirza kafası karışmış, şaşkın bir yüz ifadesiyle babasına sorar:
-Baba güneş kime batıyo?
(yaşanmış ve gülünmüş olay)

Mutfağım renklensin, benimde içim renklensin


Mutfak koltuğumda iki tane kırmızı yastığım vardı sıkıldım onlardan bir yerden sonra kırmızı bile cazip gelmiyor insana bende bu yastıkları diktirdim. Mutfakta olduğu için çok fazla lekeye maruz kalacaktı o yüzden çok fiyatlı olsun istemedim ucuza getirdim.... Sürekli ev halkını uyarmak hem beni yoruyor hemde beni çekilmez biri yapıyo anladığım için.... Bu bölüm serbest ketçaplar havada uçuşabilir(şaka o kadarda değil)

Tabletime keçeden kılıf yaptım


Çok basit oldu tablete göre büyüklüğünü ayarladım kenarlarına da boncuklar diktim hem tablet çizilmekten kurtuldu hemde elemeğim bişey ortaya çıktı sizede öneririm telefonlarına, tabletlerinize kendiniz yapın kılıfları. O kadar güzel keçeler varki geçen gittiğimde renk seçmekte zorlandım, puantiyeli olanları bile çıkmış değişik desenli olanları hobi dükkanlarına gidin kolay kolay çıkamazsınız... Tabii bu gibi şeylere meraklı olanlar için söylediklerimmm.

Yine yeniden eskitme yaptım....

Biz kadınlar  için alışveriş yapmak bir zevk, mutlu edici bir hobi bunu bir kere daha anladım... Annemlerle aramız otobüsle 2 saat  tutuyor. Annem bana gelirken otobüs 10 dakika mola veriyor ,annemde o arada 2 tane obje alıyor bana hediye....Tabi objeler gümüş renkli  bende bu aralar eskitmeyle kafayı bozduğum için onların bir tanesini eskitme yaptım ilk halini çekmedim son haliyle karşınızda.
Tabi annem eskimiş halini sonradan geldiğinde gördü güzel olmuş demedi ama Şey dedi:) Bundan sonra sana göstermeden bişey almam.....

9 Ekim 2013 Çarşamba

Jennifer Lopez'ın Mükemmel saç rengi.....



Şu saç rengine sahip olmak isteyen kaç Türk kadını vardır Allah bilir. Ben bunlardan biriyim de resimleri göstermediğim kuaför kalmadı hep aynısını tuttururuz diyolar ama sonuç hüsran bende artık yıldım kendi saç rengime boyattım en sonunda. O kötü renklerden sonra, benim saç rengim öyle güzel geldi ki bana. Kararım kesin Jennifer Lopezin kuaförü gelip boyamadan kimseyi dokundurmam saçlarıma:)

BENİMDE OLSUN 2





Bu elbiseler uzun zamandır arşivimde kayıtlı ve bir gün işime yarayacaklarından eminim. İyi bir terziniz varsa kendi tarzınızda hayal ettiğiniz kıyafeti diktirip giymek bence çok daha hoş. Ben kendime göre terzimi buldum. (Eeeeee eşten sonra iyi bir terzide bulmak önemli) Modeli gösterdiğimde kendinden de birşeyler katıyo, kumaşı kesip teğerledikten sonra içime sinmediğinde baştan yapıyo (en sonuncusunda öyle oldu mesela ) beni hiç kasmıyo ,mutlu bir şekilde  teslim alıyorum elbisemi. Bu zamanda Elmas hanım gibisini bulmak zor .

6 Ekim 2013 Pazar

Bakın MİRZA ne diyor............

Anaokuluna giden oğlum Mirza'yı servise bindirmiştim sabah, dönüşte de babası karşılamıştı. Bizimki sabah servise yeni gelen bir kız çoçuğuyla tanışmış ve anlatıyo : ''Baba servise yeni bir kız geldi bana sana aşık oldum dedi, bende ona ben anneme aşığım dedim'', diye  bunu bana eşim anlatıyo çok güldüm duyunca bu durum benim içimi okşamadı değil  ama bizim çoçuktan bişey çıkmaz anladım....
Ha bide sabah gördün ögleden sonra aşık mı oldunuz... Eğer yeni nesil böyle olacaksa yandık......

Bakın ARET VARTANYAN ne diyor............

''KENDİNE ZAMAN AYIR!''
''Eğer sen artıda olamazsan, artıyı yaratamazsın. Pozitife geçmeden, sorunlarını çözemezsin. Bunun için de kendimizi dinlemeye ihtiyacımız var. Bu bir hobi olabilir yalnız kalmak olabilir, ya da başka bir şey....Kendinden kaçma. Sana neyin iyi geldiğini bul ve zaman ayır. Ne olduğu önemli değil, sana ait olması önemli. Hayatın getirdiklerine, çözüm gereken sorunlara hazırlanman için sığınağını yarat. Benim sığınağım odam, çalışma masam , müziğim, kahvem, masa lambam, kitaplarım , bilgisayarım...''

Ne kadar güzel özetlemiş değil mi çok beğendim bu yazıyı ve sizlerle de paylaşmak istedim. Gerçekten mutlu olmak zor bu zamanda hep bir şeyler eksik kalıyo. Yada şikayetçi oluyoruz kendimizden, çevremizden yaptıklarımızdan yada başkaları için yapmak zorunda olduklarımızdan....Bence bu yazının özeti: Önce kendine değerver diyor başkalarından önce bi kendini dinle, bi kendini önemse .......

vintage dekupaj örnekleri







Ahşap ve seramik objelere uygulanabilir. Bu örneklere light hamur kullanarak yada eskitme alt zemin üstüne uygulayarak çok güzel objeler çıkartabiliriz ortaya. Bende  yapıcam inşallah, sizlerle paylaşırım .